I tako 100 godina kasnije, slobodni i nezavisni nacionalno svesni i glupo ponosni (ne znam na šta) u hiljadama hrlimo u Austriju, naslednicu te zloglasne monarhije, poželjno sa omraženim HR pasošem, da tamo bauštelamo, negujemo starce,vučemo nameštaj, neretko krademo.............naravno, kao sluga pokorni poštujući i plašeći se njihovih zakona i pravila, molimo Boga da nas zaposli Švabo a ne neki naš koji nas redovno pokrade. E baš smo se usrećili, A mogli smo biti kod kuće. Kao kruna svega, tipično, dvolično, i kako kaže otac nacije D.Ćosić lažemo kad god stignemo pa i sami sebe, falimo Rusiju al se držimo Zapada. Jel istina?
I da mala digresija svima ovima za KONJUŠARE, znate kako, možda je i to bolje nego da te neko jaši, mamuza, tegli.... i tako 500 god. a posle tih 500 god. evo, stvarnost pokazuje,vi junaci, molite i hrlite u tu štalu. Koga lažete BRE
Nismo mi Vojvodjani bas budale, pa da mislimo kako se otcepljenjem resavaju svi nasi problemi. Ne resavaju se. Setite se samo Kradomana Bozovica i one dvojice (Kertes i onaj drugi) iz Backe Palanke sto su predvodili jogurt revoluciju. Sve su to ljigavci koji su za pare radili sramotne stvari. Danasnji Vucic i njegovi su isto to samo drugo pakovanje.
Oni samo hoće pare i pare dobijaju. Ne treba obraćati pažnju. Toliko je gluposti izlepljeno po zidovima, a samo ovi dobijaju prostora. Za koliki procenat?
Ono sto mi pradedovi stvorise u austrougrarskoj, oteli joj Karadjordjevici, ono sto mi dedovi stvorise u SFRJ, oteli ovi sadasnji... tako da uskoro mene ce oterati iz zemlje kao i vecinu mladih sto otimaju i namecu kraljevinu koja je ista ko i ova sadasnja vlast...
Kole@, kako cemo vratit nesto di smo uvijek mi Hrvati bili vecina ? I u Dalmaciji i u Istri su Hrvati oduvijek bili vecina, za razliku od Vojvodine gdje Srbi nikad nisu bili vecina, a tek ih je jako malo bilo prije velike seobe s kraja 17' vijeka pod A. Carnojevicem. To su ogromne razlike izmedju ove tri povijesne regije. Sta se tice Baranje, ona je druga prica, ali je pripala Hrvatskoj jer su Hrvati bili blaga vecina u odnosu na Madjare, dok je Srba bilo najmanje. Isto tako je i Istocni dio Srijema, koji je danas dio AP Vojvodine i drzave Srbije je pripao Srbiji, isto tako iz razloga jer su Srbi cinili vecinu u istom. Banovina Hrvatska po sporazumu Cvetkovic - Macek iz 1939' te se prostirala do Petrovaradina, moj Kole@, da li ti je sada nesto jasnije ? Vrlo lako je Hrvatska mogla danas gledati s Petrovaradinske tvrdjave na Novi Sad. U Petrovaradinu su Hrvati cinili vecinu do kraja 2.w.w. a posebno do kraja 1.w.w. Crkva sv. Jurja, tik ispod Tvrdjave, svetiste Gospe Snijezne na Tekijama, sv. Roka, itd... Danas su samo spomenici ostali koji podsjecaju na Hrvate u Petrovaradinu, a njih je ostalo jako malo, tek oko 1.500. Na crkvi sv. Jurja, koja je i najznacajniji barokni spomenik u Vojvodini, iznad ulaznih vrata s lijeve strane od ulaza stoji uklesani spomen na 1000' godisnjicu krunidbe Kralja Tomislava, stoji: 'Hrvatskome Kralju Tomislavu - 925' - 1925' Gradjani Petrovaradina'. Kuca Bana i vojskovodje Jelacica je stotinu metara ispod crkve u Beogradskoj ulici, itd...
@V - a kad se ta etnička slika "okrenula naglavačke" u korist germanskog i ugarskog stanovništva koji su izvršili naseljavanje u porobljena područja naseljena do tada isključivo slovenskim stanovništvom, to naravno nije važno, važno je samo ono što vama lično odgovara i važna je samo istorija od datuma koji vi odaberete? 1918. nikakva "Vojvodina" nije bila "ratni plen" jer nije ni postojala. Nekadašnje Srpsko Vojvodstvo, što je tek dosta kasnije postalo ono što danas zovemo "Vojvodina", je nastalo isključivo zalaganjem Srba a ne niti Ugara niti Germana, pa ni tzv. "vojvođanske nacije" koja nije postojala, i štaviše je bilo kratkog daha jer su je upravo ti isti Ugari i Germani kojima se klanjate i o kojima pišete hvalospeve ukinuli. Zato ste danas tu vi, da na osnovu laži, dezinformacija, selektivnog biranja delova istorije koji vam odgovaraju a odbacivanja delova koji vam ne odgovaraju pokušate da nasilno stvorite nekakvu "NDV", koja se od ostatka Srbije ne izdvaja niti drugačijom nacijom, niti drugačijim jezikom, pismom, kulturom pa ni religijom, već samo i isključivo mržnjom prema svemu što je srpsko, iako za to nemate ni najmanju podršku građana Vojvodine. Ono što vi predstavljate je anarhija, bezakonje, sukob, rat i jednom rečju - zlo. Zapanjujuće je da vam takvom "naprednom" građani Vojvodine nisu poklonili svoje poverenje, iako se ne mogu pohvaliti visokim prosekom obrazovanja izgleda da ipak umeju prepoznati fašistu kad ga vide i čuju.
Mađari i Nemci zajedno..bili vecina, prvo to je laz a drugo -Srbi i Nemci su bili vecina ili Srbi i Slovaci, sta to tebe toliko boli kad take gluposti trkeljises
Ми смо чекали од 1686. године до 1918. године да Бечу и Аустрији кажемо ДОВИЂЕЊА!
Покушали смо то и од 1848. до 1861. године да учинимо, ал' смо тада само делимично у томе успели.
Тада нисмо имали довољну подршку матице Књажевства Сербије (како је био њен званични назив), али ипак смо основали независно "Сербско Војводство" (1948), односно касније од Хабзбурга зависно "Војводство Сербија и Тамишки Банат" (1849-1861).
Тиме чином су се поново ујединле српске области Барања, Бачка, Банат и Срем, по први пут од српског цара Јована Ненада.
Дакле, 282 године је трајала аустријска (читај: германска) окупација данашње АП Војводине.
Зато данас (као мештанин) и идем са целом својом породицом из Товаришева у Нови Сад, тј. на тамошњи Трг Републике.
Raspade ti semudrost, hronološki, već u prvih par rečenica. Vidovdanski govor oca Slobe je bio 1989, na Vidovdan. Pokušaj da razumeš da se 600 godina od makljaže na Kosovu nije slavilo 598 godina posle bitke.
Hongkong, koji naseljavaju mahom Kinezi, se zaista vratio matici Kini, na osnovu sporazuma Kine i UK.
U Vojvodini 1918. Srbi nisu bili većina.
Mađari i Nemci zajedno su bili apsolutna većina, pa teško da stoji vaša izjava o tome da se Vojvodina onda "vratila matici Srbiji", ne samo po sastavu stanovništva, nego i po tome da u istoriji Vojvodina nikad nije ni pripadala Srbiji.
U međuvremenu je etnička slika okrenuta naglavačke, pa su se neke stvari promenile, ali 1918. Vojvodina je bila isključivo ratni plen, a ne deo koji se "vratio matici".
Zaboravili ste najvažnije, da Srbijom ceo vek upravljaju komunisti a ne Srbi, i to u ime "srpskih interesa". To je sistemska, suštinska činjenica koja ne samo da se prećutkuje nego se konstantnim lažima suzbija. Istorija je jedini sigurni izvor istine, zato je lažovi konstantno prekrajaju i upodobljavaju svojim interesima. Više je Srba stradalo od komunista lažnih Srba nego od drugih nacija. Srbija nestaje jer je izdaju i rasprodaju nesrbi, jajare, funjare.
Znam da necete objaviti ovaj komentar, ali cete ga barem procitati. Simpaticni ste, mladi i poletni, ali malo znate o zlu koje ovde vlada.
"Mlada Vojvodina" je proizvod agenata provokatora UDB-e, bas kao i LSV, VP, VK. To su sve stare taktike NKVD, da se oni koji imaju simpatiju za neku ideju sami otkriju i potom dodju na nisan represivnog aparata drzave.
Smesno je i pomisliti da je neko negde stampao neke plakate, lepio ih, a da UDB za to ne zna. Ima nas mnogo koji smo za nezavisnu Vojvodinu, ali ne smemo da se otkrijemo, jer imamo porodice koje ce takodje stradati, jer su Staljinovi ucenici jos na vlasti u Srbiji.
Ako mislite da je ovo preterano, suocite se sa cinjenicama: osoba koja je poslala SMS drugoj osobi, za koju nije znala da je dousnik UDB, a u kojem se negativno izrazila o A.V., je ekspresno zatvorena u ludnicu gde je pretucena do smrti. Porodici su rekli da je umro od srca. Znaci, samo SMS, nikakva objava na drustvenim mrezama, je dovoljan da budete ubijeni u Srbiji. O 5-6 ljudi koje je policija ubila pod nerazjasnjenim okolnostima samo u mom malom gradu u Vojvodini necu ni da govorim. Svakodnevne paljevine kola, pucnjave i ubistva po NS, a i drugde, nisu samo obracuni bandi. Ima tu jos kojecega.
Vojvodina ce biti uzeta Srbiji na isti nacin na koji joj je data, a znacajan deo Srba bice proteran. Sve ostalo je luk i voda.
Cuvajte se i sve najbolje...
Drago mi je da nisam samo ja primetio nelogičnost ovog natpisa. Hongkong se vratio matici, tako da verujem da Mlada Vojvodina u stvari proslavlja 100 godina povratka Novog Sada matici. Šalim se, baš me briga za plakate. Mlada Vojvodina koju ja znam crkava od prekovremenog i smenskog rada i nema vremena ni da jede, kamoli da lepi plakate i razmišlja o politici. Primećujem da nijedan od naslova trenutno ne obrađuje taj, gorući problem. Crkavanje od rada protivno svim konvencijama MOR i Zakonu o radu za šaku dinara. Naravno, tu su drugi naslovi da nam mažu oči i da nam skreću pažnju s onog što nas je snašlo. Besmislicom protiv suštine. Ako neko zaista misli da će komunjara u fotelji u Banovini da mu bude milija vlast od komunjare u fotelji u BG, ima žestoki problem sa percepcijom politike i života uopšte. Republikanski adolescenti koji se bore protiv republike izgleda zavređuju više pažnje od celog naroda koji gubi razum i zdravlje radeći 6 dana nedeljno u 3 smene ili u jednoj smeni po 12 sati dnevno. Sramota me je što sam deo stada ovaca koje bleje na potpuno irelevantne teme dok ih paor šiša. Koga briga za plakate, autonomije, republike i politiku?!
Vojvodina treba da se odvoji od srbije bolelo to ili ne i onako ste je dobili na poklon ili kako vi nazivate prisjedinjenje Srbiji necemo vise bezati i traziti novi zivot ovo je nase nasi preci su je stvorili za nas a ne za one koji je unistavaju vuku nase pare koje se salju na Kosovo i u Beograd svaki razuman tovidi dosta je
@NS - slažem se, i takođe da se objavi nacionalna struktura ovog područja pre masovnog germanskog i ugarskog naseljavanja, kao i šta su ti isti potom tokom godina rata pokušali uraditi sa stanovništvom istog ovog područja. Osim naravno ako je istorija počela novembra 1918., ako jeste onda ništa.
"Baš sada" jer je "baš sada" prošlo 100 godina od prisajedinjenja. To nije bilo ni prošle, ni pretprošle godine niti će biti sledeće već je "baš sada". U međuvremenu odgovor na vaše pitanje potražite recimo u Francuskoj, da li je kod njih potpuno obustavljena izgradnja i postavljanje bilo kakvih spomenika jer im se "narod bije za gmo nutelu".
Srećom da u zakržljalim mozgovima maloumnika nikako ne postoji ni nagoveštaj mogućnosti da baš zbog njihovog sopstvenog svakodnevnog širenja mržnje u Vojvodini a sa ciljem zasnivanja te "NDV" po ugledu na "NDH" gde se šikanira, proteruje i ubija sve što je srpsko, ljudi koji nemaju ništa protiv autonomije postaju njeni protivnici. Šta osim mržnje, podele, sukoba i rata nudite građanima Vojvodine koje svaki dan na ovim ovde istim stranicama pežorativno etiketirate, širite laži i dezinformacije a naročito prednjačite u izmišljanju nepostojeće istorije, i pretite im kako ćete ih nasilno oterati "južno od Save i Dunava" sa njihove sopstvene privatne imovine? Šta će biti kad neko odbije da bude proteran, hoćete li organizovati još jedno "prinudno kupanje" u Dunavu kako već nalaže vojvođijanska tradicija?
Otici ce i Vojvodina. Mozda ne bas sutra; ali ce otici. I to da bi se zivelo bolje; imalo. Da se ne plasimo novih ratova, rusenja, pljacke i svega drugog sto Srbija svojom politikom donosi.
Molim organizatore proslave, Vlada Srbije, Pokrajinska... a i istoričare, da objave tačnu nacionalnu strukturu delegata (poslanika) koji su glasali na toj Skupštini! Takođe, paralelno da se objavi nacionalna struktura celokupnog stanovništva Vojvodine te godine!
Neka mi neko objasni zasto se dize spomenik kralju bas sada. Da bi se proslavilo ujedinjenje naroda? Kao jaca se jedinstvo naroda koji se bije za jedno gmo pile?
Banacanin@ Svaka cast na komentaru i istini. Zivim u N.Sadu i toliko se besposlicara i parazita namnozilo da Vojvodina a ni Srbija ne mogu da funkcionisu. Sve pare odose novosadskim parazitima a upiru prstom na Beograd.Dete treba da ti ide na fakultet i gde ide pa u N.Sad i moras placati detetu rusevnu supu 150 evra.Trebas doktoru gde ces nego u N.Sad a tamo ako ne das nesto ispod stola mozes lipsati dok dodjes na red.N.Sad grabi i samo grabi jer samo oni treba da zive a ostali? CRKNITE. Sta Kikinda, Vrsac, Kula, Vrbas itd. ima od Vojvodine? Samo nove namete.
Ne vidim baš analogiju sa Hong Kongom, ali ajde..Mislim da ni autorima nije najjasnija. I ne vidim ništa sporno ovde. Ovo bi trebalo ( u teoriji) da je slobodna zemlja, gde svako ima pravo na političke stavove, koliko god nekim drugim oni izgledali besmisleno. Sve dok se ne poziva na nasilje , sve OK.
Nadam se samo da stvar nije skuvana u kuhinji domaće Službe da ljudima ogadi ideju autonomije i decentralizacije. I da državu podstakne na tipično neinteligentnu reakciju u vidu još većeg centralizma, koji proizvodi još gore stvari. Ne bi im bio prvi put da rade takve stvari.
Svi koji su se odvojili od srbistana danas zive barem za 1% bolje nego u samom srbistanu, tu mislim na crniju goru, Baranju, kosowe i jako bi bilo dobro kad bi Vojvodina otisla putem Srednje Evrope a ne balkana !!
Još nešto: pogledajte rezultate lsv u ns. To vam je procenat građana za Vojvodinu u glavnom gradu Vojvodine. U svim ostalim mestima je još mnogo manji procenat. Tih 20% što spominje podbarac lsv nikad nije imao , čak ni pola od toga.
Uostalom, ako malo promislite i ta priča o Vojvodini je populistička. Lsv je dobio vojvođanske glasove i sad gazduje javnim preduzećima. Uzeli su deo plena, isto kao i sns.
...svanuće i nama. Od istorije se teško možemo najesti. Ko je kome poklonio, iznajmi, oteo, uopšte nije bitno. Ovde se živi užasno loše, u strahu. Seljacima se otkida dostojanstvo i svrha. Bitno je napustiti harambaše i lopurde. Bolje i strancu konjušar nego svome podanik.
Podrška mladim Vojvodjanima!
Biće Vojvodina Republika jer to želi publika...
Mi Banaćani imamo jednu državu: Srbiju i jedan region: Banat. Vojvodinu kao običnu političku tvorevinu smo samo primorani da tolerišemo i trpimo zbog novosadskih političara i uhleba koje su nam u amanet ostavili Broz i njegova politika.
Dalmacija i Slavonija koje su imale svoju posebnu istoriju i državnost nisu dobile autonomiju, ali zato Srbija može slobodno da se rasparčava. E pa ne damo!
Neće meni neka gospoda iz Novog Sada pričati o vojvođanskoj zemlji i šta sve ne, dok oni nisu ni primirisali selu, a kamoli uzeli lopatu u ruke.
Vojvodini možda ne treba Beograd, ali ne treba ni Novi Sad. 300 000 ljudi manje za hraniti od koje vojvođanski seljak nema nikakve koristi.
U pravu si Milka,malo sam pobrkao godine,govor na Gazimestanu je bio 1989.godine a ja pricam o njegovoj poseti Kosovu 1987.godine kada je rekao ono cuveno ".... niko ne sme da vas bije...",izvini omatorio sam pa zaboravljam.Ali mislim da sam upravu za 80 %,mnogima su roditelji dosli ovde,mnogo je migracija bilo u zadnjih 30 godina i stanovnistvo je skroz promenjeno,puno je doslo ali je puno i otislo.Kako god,ovde je 80% stanovnistva pro Srpski nastrojenoi pa tako da se tih 20% koji bi eventualno porzalo neku drzavu Vojvodinu ni ne vidi a i jako su bojazljivi i tihi pa mislim da od toga nema nista.Ono sto sam razumeo u tvojoj poruci je da mnogi nasedaju na populizam i demagogiju pa i ako imaju svoje misljenje oni ipak iz nekog straha iznose tudje i govore i onako kako ne misle.Suma summarum,to je tih 80%.
Ja nisam za nezavisnu Vojvodinu...i Srbija mi je mala. Osim toga i mi Vojvođani nismo ništa bolji samo bi svako od nas imao na leđima još veći teret da nosi - isti broj političara i kriminalaca na manji broj stanovnika. Ali je tačno da ova država ugnjetava svoje građane na sve načine. Nisam uspeo nikad ništa u životu da sredim a da ne budem maksimalno ponižavan. Ja sam više za to da budemo pod protektoratom Amerike i da im se ovde dozvoli da naprave svoje vojne baze. Mislim da bi bilo pozitivno i za ljude i za ekonomiju. A se ovako nastavi to će se i desiti kad tad.
Odavno je preko glave beogradskog zuluma i placanja haraca. Vojvodina se sistematski unistava i u njoj se nalaze mesta sa najvecim siromastvom u Srbiji, a o naseljavanju sa specificnim stanovnistvom iz bivsih republika da ne govorim....
Neki pisu velike gluposti da je Vojvodinu oslobodio V.Bugarski i kraj Petar man covece to je bio poklon Srbiji a ne oslobodjenje e sad taj poklon treba da se vrati onima koji je i dao zivela Mlada Vojvodina
Tuzno je sto vise stanovnika Vojvodine ne shvata da smo svi mi ovde, koji zivimo u Vojvodini, i to bez obzira odakle dosli, sa koje grane sisli ili sa koje planete pali - na istom camcu vezanom za brod zvani Srbija, koji tone vec 30 godina. Recept za spas je jednostavan - odvezimo camac.
Na njihovu zalost Srbi nikad nisu bili niti ce biti svapski konjusari a Canak i ekipa slobodno mogu da idu kod njih i timare im konje i ostalu stoku.Ajmo mladici put pod noge i ponesite odgovarajuce alatke za timarenje stoke krupnog zuba.
Dejan: Zbog te paranoje ljudi koni nisu autonomaši postaju autonomaši. Ne zbog stranih centara moći. Nije lepo da se na legitiman zahtev za političkim pravima ili makar dijalogom na tu temu reaguje histerično i optužbama da sam plaćenik ili izdajnik. To je fašizam o kojem je drugi neifnormisani komentator pisao.
Pitanje političke i ekonomske autonomije nije crno-belo. Ne postoji tačan odgovor. Postoji čitav spektar rešenja u različitim državama. Nigde nivo autonomije određenih regija nije uklesan u kamen, to je fluidna stvar koja se razvija. Stvar unutrašnjeg dogovora svake države. DOGOVORA. A ne nametanja odozgo.
Recimo Švajcarski kantoni imaju priličan nivo autonomije. Da li misliš da neki razmišlja o tome da se otcepi? Nisu ludi. Rim, u vreme republike, je vodio prilično iscrpljujući rat sa svojim saveznicima jer su ovi zahtevali ujedinjenje. Zahtevali su da postanu građani sa istim pravima i obavezama kao i građani Rima. Do tada su Rimljani ratovali jer je neko hteo da im otcepi parče teritorije, ili su oni hteli nekoga da integrišu (bilo kao saveznika, bilo da mu uzmu svu teritoriju). Zamisli da CG i MK objave rat Srbiji zahtevajući ujedinjenje.
A zašto se od Srbije otcepio svako ko je mogao u poslednjih 30 godina? Država koja je na zdravim nogama i koja funkcioniše kako treba se ne boji secesije, već enormnog priliva ekonomskih migranata. Razmisli malo o tome.
Ovo oglašavanje plakatima i grafitima više liči na vandalizam nego na revoluciju. Deco, svi pametni ljudi žele da žive u većim država, da imaju više stanovnika, da narod bude složan a ne da se delimo i prebrojavamo. Prisajedinjenje Vojvodine i Srbije je donelo slobodu i Srbima i Bunjevcima i pa čak i Mađarima koji su ostali na ovim prostorima, austrougarska je bila je jedna ozbiljno nasilna država koja je postavila postulate nacizma, a svi znamo (nadam se) da je nakon Prvog u Drugom svetskom ratu nastalo još veće krvoproliće. Vaša energija bi bila mnogo celishodnije iskorišćena da je usmerena na promene koje će nam život ovde učiniti kvalitetnijim umesto na separatizam i destrukciju. Nemamo svi rezervna državljanstva, i ne sanjamo svi o životu u Nemačkoj. Nego, srećan praznik svima.
"Za bunt je potrebno malo uma, ako si malouman onda je tvoj bunt mala gluma."
Nije reč o 100 godina. Današnji Hong Kong podrazumeva tri dela, od čega je jedan iznajmljen na 99 godina (dakle ne 100), jedan je predat Britancima trajno 1860. godine (dakle mnogo više od 100 godina), a jedan 1842. godine.
Hong Kong nije rekao zbogom, nego je vraćen, i to je premijer Kine objasnio premijerki Britanije da može da ga zauzme za jedan dan ako poželi. Predat je mirnim putem zato što je za obe zemlje bio bolji PR nego da Kinezi ispadnu nasilni a Britnanci mekani. Niko nije pitao građane Hong Konga šta o tome misle, štaviše Kina je odbila svaki pokušaj učešća predstavnika Hong Konga u pregovorima.
Pritom se od objave odluke do predaje teritorije milion ljudi iselilo, mahom u Singapur, SAD, Kanadu i Britaniju. Toliko o tome da se Hong Kong dobrovoljno vratio tamo gde mu je mesto, i da im je bilo loše 100 godina pod okupatorom.
Goxy: Ne može država da bude rodonačelnik političke ideologije. Možda da bude kolevka, eventualno, ali Austrija to svakako nije, to je Italija.
M: pročitaj prethodno. Nije iznajmljen Hong Kong već samo jedan njegov periferni deo. Ostalo su možda i mogli da zadrže, ali je sve bilo toliko integrisano, da ne bi bilo praktično.
Док је задњег Србина овде северна Србија заједно са светом Фрушком гором и нашим манастирима биће једино што може бити и што јесте: СРБИЈА. Наши преци су крваво платили цену и ваше слоободе, незахвална плаћеничка бандо.
Govor na Gazimestanu bio je 1989. na 600 godina od Kosovske bitke. Tada je Milošević već bio uspostavio vlast u Vojvodini i na Kosovu i krenuo da to uradi i u celoj Jugoslaviji, "ako treba i oružjem" rekao je. Mislim da si preterao sa 80%, trebalo bi je prepoloviti, jer na ovu populističku demagogiju i lažna obećanja nasedaju svi koji ne preteruju u razmišljanjima i boje se promena.
Slava našim slavnim precima koji su doneli slobodu Vojvodini na čelu sa potpukovnikom Vojislavom Bugarskim za vreme vladavine kralja Petra I velikog oslobodioca!
Derani,debelo ste zakasnili za ovu pricu,barem 30 godina,niste bili ni rodjeni 1988.godine za vreme tzv,jogurt revolucije.pa da vam malo pojasnim.1987 godine je bio cuveni govor na Gazimestanu koji je najavio raspad SFRJ i donekle ratove,pa su ljudi sa Kosova 1988 dosli u Novi Sad da demonstriraju u julu mesecu te godine,medjutim,bili su ignorisani od pokrajinskom rukovodtsva koje im je iskljucilo struju za ozvucenje ispred Banovine,Milosevic je tada,kada je video mlaki stav Vojvodjana i odsustvo podrske,veoma organizovano napravio tzv,jogurt revoluciju,doveo ogromnu kolicinu ljudi u Novi Sad uz podrsku DB-a i izmislio izraz "autonomasi"kao da je to uopste postojalo i zna se kako je posle bilo.Tu ideju sprovode svi politicari da li kao protivnici ako je stranka iz Srbije da li kao lazna podrska,kao npr.LSV,Vojvodjanska stranka i ostale kao lazna opozicija,njima je bitna vlast a ne zalazu se za nikavu republiku Vojvodinu.
E sad,apsolutno ste u pravu sto se tice tih stranaka vojvodjanskog bloka,to je strvarno mlaka voda i puska bez metaka ali ono najbitnije za vas:Vojvodina za ovih 30 godina je potpuno promenula demografsku sliku stanovnistva tako da 80 % ljudi koji ovde zive nema nikakve veze sa Vojvodinom nego su se doselili,tako da cisto znate da se igrate vatrom,tu pricu ce te moci da gurate tek na trecoj generaciji rodjenoj ovde,a to je za oko 30-40 godina.
Strasno je koliko sebi zelimo i nanosimo zlo! Normalno da je organizovano odstranih obavestajnih sluzbi! Ide se korak pokorak....Kosovo, Raska, Vojvodina....Stalno pritisci...Nikad da nas ostave na miru da zivimo normalno! Samo da sezna, nikuda mi koji zivimou Vojvodini ne zelimo da idemo i da se odvajamo od Srbije!
Red bi bio da se i mi backe Svabe konacno organizujemo pa da se i nasa nezavisna Backa odvoji od ovih neovojvodjana, pseudonovosadjana ili koji li su vec.
Petar Jovanović, poznat kao Pera Segedinac je srpski krajiski officir je podigao najvecu bunu naroda protiv Habsburske imeprije. Poveo je u bunu 500 000 ljudi, Rumuna, Madjara i Srba. Srba zato sto ih je imperija nasilno pokatolicavala i tretirala kao nizu rasu. Madjari i Rumuni su se pobunili zbog bednog ekonomskog statusa.
Car je spletkama uspeo da ugusi bunu, a onda je ispred carskog dvorca na Budimu rastrgao telo kapeta Petra na 4 komada. Delove tela obesio u mesta ustanka i jedan deo ispred dvorca.
Toliko o "lepom" statusu Srba u Austrougarskoj. U Bosni su Srbi tretirani kao niza rasa, Austrougarska je rodonacelnik fasizma.
Ovakve postere lepe placenici i oni sa nizim znanjem i inteligencijom.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Plakati u Novom Sadu: Posle 100 godina i Hongkong rekao doviđenja
Autor: Beta
Novi Sad
•24.11.2018.
•10:38 > 11:54
Komentari 80
klupa na šoru
I da mala digresija svima ovima za KONJUŠARE, znate kako, možda je i to bolje nego da te neko jaši, mamuza, tegli.... i tako 500 god. a posle tih 500 god. evo, stvarnost pokazuje,vi junaci, molite i hrlite u tu štalu. Koga lažete BRE
BoeserWolf
Nego mladi "Vojvodjani", imate li i nekog Principa u redovima?
Marinko
Kišmiška
NENA
/
a sta ces vise anarhije i bezakonja od ovog sada
e moj ti
-purgerNS
purgerNS
deda bosanac,cale novosadjanin a sin autonomas
DraganNS
Ilona
Petrovaradin
Franz Jozez
V
gari
Mađari i Nemci zajedno..bili vecina, prvo to je laz a drugo -Srbi i Nemci su bili vecina ili Srbi i Slovaci, sta to tebe toliko boli kad take gluposti trkeljises
Бачван
Покушали смо то и од 1848. до 1861. године да учинимо, ал' смо тада само делимично у томе успели.
Тада нисмо имали довољну подршку матице Књажевства Сербије (како је био њен званични назив), али ипак смо основали независно "Сербско Војводство" (1948), односно касније од Хабзбурга зависно "Војводство Сербија и Тамишки Банат" (1849-1861).
Тиме чином су се поново ујединле српске области Барања, Бачка, Банат и Срем, по први пут од српског цара Јована Ненада.
Дакле, 282 године је трајала аустријска (читај: германска) окупација данашње АП Војводине.
Зато данас (као мештанин) и идем са целом својом породицом из Товаришева у Нови Сад, тј. на тамошњи Трг Републике.
Gorki
Baš me zanima projekcija demografske strukture Nezavisne Države Vojvodine.
Gorki
Micika
V
U Vojvodini 1918. Srbi nisu bili većina.
Mađari i Nemci zajedno su bili apsolutna većina, pa teško da stoji vaša izjava o tome da se Vojvodina onda "vratila matici Srbiji", ne samo po sastavu stanovništva, nego i po tome da u istoriji Vojvodina nikad nije ni pripadala Srbiji.
U međuvremenu je etnička slika okrenuta naglavačke, pa su se neke stvari promenile, ali 1918. Vojvodina je bila isključivo ratni plen, a ne deo koji se "vratio matici".
Neša
Zaboravili ste najvažnije, da Srbijom ceo vek upravljaju komunisti a ne Srbi, i to u ime "srpskih interesa". To je sistemska, suštinska činjenica koja ne samo da se prećutkuje nego se konstantnim lažima suzbija. Istorija je jedini sigurni izvor istine, zato je lažovi konstantno prekrajaju i upodobljavaju svojim interesima. Više je Srba stradalo od komunista lažnih Srba nego od drugih nacija. Srbija nestaje jer je izdaju i rasprodaju nesrbi, jajare, funjare.
Upozorenje
"Mlada Vojvodina" je proizvod agenata provokatora UDB-e, bas kao i LSV, VP, VK. To su sve stare taktike NKVD, da se oni koji imaju simpatiju za neku ideju sami otkriju i potom dodju na nisan represivnog aparata drzave.
Smesno je i pomisliti da je neko negde stampao neke plakate, lepio ih, a da UDB za to ne zna. Ima nas mnogo koji smo za nezavisnu Vojvodinu, ali ne smemo da se otkrijemo, jer imamo porodice koje ce takodje stradati, jer su Staljinovi ucenici jos na vlasti u Srbiji.
Ako mislite da je ovo preterano, suocite se sa cinjenicama: osoba koja je poslala SMS drugoj osobi, za koju nije znala da je dousnik UDB, a u kojem se negativno izrazila o A.V., je ekspresno zatvorena u ludnicu gde je pretucena do smrti. Porodici su rekli da je umro od srca. Znaci, samo SMS, nikakva objava na drustvenim mrezama, je dovoljan da budete ubijeni u Srbiji. O 5-6 ljudi koje je policija ubila pod nerazjasnjenim okolnostima samo u mom malom gradu u Vojvodini necu ni da govorim. Svakodnevne paljevine kola, pucnjave i ubistva po NS, a i drugde, nisu samo obracuni bandi. Ima tu jos kojecega.
Vojvodina ce biti uzeta Srbiji na isti nacin na koji joj je data, a znacajan deo Srba bice proteran. Sve ostalo je luk i voda.
Cuvajte se i sve najbolje...
Logi
сссс
ivanovic
NS2
Yhw
"Baš sada" jer je "baš sada" prošlo 100 godina od prisajedinjenja. To nije bilo ni prošle, ni pretprošle godine niti će biti sledeće već je "baš sada". U međuvremenu odgovor na vaše pitanje potražite recimo u Francuskoj, da li je kod njih potpuno obustavljena izgradnja i postavljanje bilo kakvih spomenika jer im se "narod bije za gmo nutelu".
Vojvođijanac_IQ0
Nezavisni
NS
stasa
NS boy
/
nisi slobodan vec rusko zovno
Why?
Karlovcanin
Neša
Boki
Drum
Samo što su neki toliko slepi i povodljivi da veruju da će biti bolje.
N.Sad
N.Sad
Zox
Nadam se samo da stvar nije skuvana u kuhinji domaće Službe da ljudima ogadi ideju autonomije i decentralizacije. I da državu podstakne na tipično neinteligentnu reakciju u vidu još većeg centralizma, koji proizvodi još gore stvari. Ne bi im bio prvi put da rade takve stvari.
Dejan
/
vojvodinu nece odvojiti vojvodjani vec srbi kada se neki bajat ili kole budu otimali za teritoriju
Limanac
Uostalom, ako malo promislite i ta priča o Vojvodini je populistička. Lsv je dobio vojvođanske glasove i sad gazduje javnim preduzećima. Uzeli su deo plena, isto kao i sns.
Otac
Podrška mladim Vojvodjanima!
Biće Vojvodina Republika jer to želi publika...
Kole
N.Sad
Banaćanin
Dalmacija i Slavonija koje su imale svoju posebnu istoriju i državnost nisu dobile autonomiju, ali zato Srbija može slobodno da se rasparčava. E pa ne damo!
Neće meni neka gospoda iz Novog Sada pričati o vojvođanskoj zemlji i šta sve ne, dok oni nisu ni primirisali selu, a kamoli uzeli lopatu u ruke.
Vojvodini možda ne treba Beograd, ali ne treba ni Novi Sad. 300 000 ljudi manje za hraniti od koje vojvođanski seljak nema nikakve koristi.
Podbarac Original
Pauly Ester
Stav
ivanovic
Stavra
Vojvođanin
Ima nade.
Talac
N.Sad
Nemanja
Pitanje političke i ekonomske autonomije nije crno-belo. Ne postoji tačan odgovor. Postoji čitav spektar rešenja u različitim državama. Nigde nivo autonomije određenih regija nije uklesan u kamen, to je fluidna stvar koja se razvija. Stvar unutrašnjeg dogovora svake države. DOGOVORA. A ne nametanja odozgo.
Recimo Švajcarski kantoni imaju priličan nivo autonomije. Da li misliš da neki razmišlja o tome da se otcepi? Nisu ludi. Rim, u vreme republike, je vodio prilično iscrpljujući rat sa svojim saveznicima jer su ovi zahtevali ujedinjenje. Zahtevali su da postanu građani sa istim pravima i obavezama kao i građani Rima. Do tada su Rimljani ratovali jer je neko hteo da im otcepi parče teritorije, ili su oni hteli nekoga da integrišu (bilo kao saveznika, bilo da mu uzmu svu teritoriju). Zamisli da CG i MK objave rat Srbiji zahtevajući ujedinjenje.
A zašto se od Srbije otcepio svako ko je mogao u poslednjih 30 godina? Država koja je na zdravim nogama i koja funkcioniše kako treba se ne boji secesije, već enormnog priliva ekonomskih migranata. Razmisli malo o tome.
Nale
Klee-ra
Pozdrav iz daleke zemlje
Terazijski Crnogorac
Nemanja
Nije reč o 100 godina. Današnji Hong Kong podrazumeva tri dela, od čega je jedan iznajmljen na 99 godina (dakle ne 100), jedan je predat Britancima trajno 1860. godine (dakle mnogo više od 100 godina), a jedan 1842. godine.
Hong Kong nije rekao zbogom, nego je vraćen, i to je premijer Kine objasnio premijerki Britanije da može da ga zauzme za jedan dan ako poželi. Predat je mirnim putem zato što je za obe zemlje bio bolji PR nego da Kinezi ispadnu nasilni a Britnanci mekani. Niko nije pitao građane Hong Konga šta o tome misle, štaviše Kina je odbila svaki pokušaj učešća predstavnika Hong Konga u pregovorima.
Pritom se od objave odluke do predaje teritorije milion ljudi iselilo, mahom u Singapur, SAD, Kanadu i Britaniju. Toliko o tome da se Hong Kong dobrovoljno vratio tamo gde mu je mesto, i da im je bilo loše 100 godina pod okupatorom.
Goxy: Ne može država da bude rodonačelnik političke ideologije. Možda da bude kolevka, eventualno, ali Austrija to svakako nije, to je Italija.
M: pročitaj prethodno. Nije iznajmljen Hong Kong već samo jedan njegov periferni deo. Ostalo su možda i mogli da zadrže, ali je sve bilo toliko integrisano, da ne bi bilo praktično.
Pjot
Robert
Војислав
Milka
Pedja
Miloš
***
Vojvodjanin
RVosha
Podbarac Original
E sad,apsolutno ste u pravu sto se tice tih stranaka vojvodjanskog bloka,to je strvarno mlaka voda i puska bez metaka ali ono najbitnije za vas:Vojvodina za ovih 30 godina je potpuno promenula demografsku sliku stanovnistva tako da 80 % ljudi koji ovde zive nema nikakve veze sa Vojvodinom nego su se doselili,tako da cisto znate da se igrate vatrom,tu pricu ce te moci da gurate tek na trecoj generaciji rodjenoj ovde,a to je za oko 30-40 godina.
komsa sa prvog
Zivela sloboda i hvala precima!
Lep dan svima
Sexy Free
Dejan
BulevarEvrope
Goxy
Car je spletkama uspeo da ugusi bunu, a onda je ispred carskog dvorca na Budimu rastrgao telo kapeta Petra na 4 komada. Delove tela obesio u mesta ustanka i jedan deo ispred dvorca.
Toliko o "lepom" statusu Srba u Austrougarskoj. U Bosni su Srbi tretirani kao niza rasa, Austrougarska je rodonacelnik fasizma.
Ovakve postere lepe placenici i oni sa nizim znanjem i inteligencijom.
Bhc
M
Обсервер
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H